تغییرات مهاجرت کانادا

مهم‌ترین تغییرات مهاجرتی کانادا در سال 2023

مهم‌ترین تغییرات مهاجرتی کانادا در سال 2023 شامل پذیرش تعداد متقاضیان و چندین تغییر مهم دیگر است. طبق آخرین آمارها، مهاجران اکنون بیشترین سهم از کل جمعیت کانادا (23 درصد) تشکیل می‌دهند و رکوردی را که قبلاً 100 سال پیش ثبت‌شده بود شکستند.

با شروع سال 2023، به نظر می‌رسد دولت کانادا در تعهد مستمر خود به مهاجرت و استقبال از مهاجرین جدید به این کشور ثابت قدم است. کانادا قصد دارد افزایش مهاجرت به این کشور کمک کند تا از نظر اجتماعی و اقتصادی توسعه یابد و در عین حال برای متحد کردن خانواده‌ها و کمک به جمعیت‌های آسیب‌پذیر از طریق ظرفیت کانادا برای کمک‌های بشردوستانه تلاش کند.

فرم ارزیابی شرایط مهاجرت را پر کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

از سپتامبر 2022، تعداد کل درخواست‌های معوقه در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به‌طور پیوسته کاهش یافته است. بر اساس داده های ارائه‌شده به CIC News، IRCC  تعداد درخواست‌های معوقه را 400000 کاهش داده است.

علاوه بر این، IRCC  هشتاد و پنج میلیون دلار بودجه اضافی برای «کاهش موجودی برنامه‌ها» دریافت کرده است و از مارس 2019 تا نوامبر 2022، «کارکنان بررسی پرونده‌ها» را 2521 کارمند افزایش داده است. انتظار می‌رود این تغییرات بر روند مهاجرت در سال 2023 تأثیر مثبت بگذارد.

هدف برنامه مهاجرت برای سال 2023

کانادا در برنامه مهاجرت سال 2023 یک هدف مهاجرتی بی سابقه را تعیین کرده است و تغییرات مهاجرتی کانادا در سال 2023 بسیار گسترده است، که نشان می‌دهد IRCC  معتقد است که می‌تواند عقب‌ماندگی‌ بررسی پرونده‌ها را مدیریت کند و در عین حال از تعداد زیادی مهاجر جدید استقبال کند.

بیشتر بخوانید
VFS Global چه نوع خدمات مهاجرتی انجام می دهد؟

بر اساس طبقه‌بندی مهاجرت، هدف برنامه سطوح مهاجرت 2023 (465000) به شرح زیر است.

  • اکسپرس اینتری: 82880
  • برنامه‌های نامزد استانی: 105500
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ: 28500
  • همسر / پارتنر و فرزندان: 78000

برنامه‌های نامزد استانی در سال 2023

قرار است PNP از اکسپرس انتری به عنوان برترین مسیر مهاجرتی کانادا پیشی بگیرد برنامه‌های نامزدی استانی برای کمک به کانادا برای رفع نیازهای خاص بازار کار که در سراسر کشور برجسته‌تر می‌شوند، بسیار مهم هستند. بر این اساس، انتظار می‌رود که در سال 2023 کانادا از 23000 مهاجر PNP بیشتر از کاندیداهای اکسپرس انتری استقبال کند.

اکسپرس اینتری در سال 2023

انتظار می‌رود که IRCC برای رسیدگی به نیازها و شکاف‌های خاص بازار کار، قرعه‌کشی‌های «هدفمند» اکسپرس اینتری را در سال 2023 معرفی کند. این قرعه‌کشی‌ها به‌جای ارائه دعوت‌نامه برای درخواست (ITAs) بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) نامزدها، امتیاز متقاضیانی را هدف قرار می‌دهد که دارای تجربه شغلی خاص، مهارت‌های زبانی یا سوابق تحصیلی هستند.

اطلاعات بیشتر در مورد قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری «هدفمند» را در این مقاله بخوانید.

برنامه مهاجرت پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ در سال 2023

تغییرات مهاجرتی کانادا در سال 2023، همچنان متعهد به جمع کردن خانواده در کنار یکدیگر خواهد بود. این در محبوبیت برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ کانادا (PGP) مشهود است. طبق آخرین برنامه مهاجرت کانادا، PGP، همراه با سایر مسیرهای مهاجرت مانند سوپر ویزا، به دنبال پذیرایی از بیش از 28000 تازه وارد در سال آینده خواهد بود.

توجه: هنوز هیچ جزئیات رسمی در مورد فرآیند انتخاب دقیقی که IRCC برای PGP در سال 2023 استفاده خواهد کرد در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید
مزایای گرفتن پاسپورت کانادایی

دانشجویان بین‌المللی در سال 2023

در ماه اکتبر، IRCC  اصلاحیه‌ای را در سیاست ساعات کاری خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا اعلام کرد.

از 15 نوامبر 2022 تا پایان سال 2023، “دانشجویان بین‌المللی که در کانادا هستند و مجوز کار خارج از دانشگاه را در مجوز تحصیلی خود دارند، اجازه خواهند داشت تا زمانی که کلاس در حال برگزاری است، بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.”

این تغییر که برای کمک به کانادا برای مقابله بهتر با کمبود نیروی کار طراحی شده است، زیرا کانادا با «کمبود نیروی کار نرخ بیکاری پایین » مواجه است، این تغییر به‌طور بالقوه به بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی اجازه می‌دهد تا ساعت‌های بیشتری کار کنند.

این تحولات چه تأثیری بر کانادا در سال 2023 خواهد داشت؟

مهاجرت به‌طور قابل توجهی به نفع جمعیت و نیروی کار کانادا است که باید در سال 2023 ادامه یابد.

به عنوان مثال، افزایش مورد انتظار مهاجران جدید به کانادا از طریق PNP و قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری هدفمند به کانادا اجازه می‌دهد تا کمبود نیروی کار در بازار را، کاهش دهد. با ورود مهاجران ماهر به کشور، به ویژه آن‌هایی که در مشاغل پر تقاضا کار می‌کنند، کانادا از طریق چرخه طبیعی مخارج که هنگام استخدام افراد رخ می‌دهد، از نظر اقتصادی سود خواهد برد.

علاوه بر این، لغو موقت قانون ساعات کاری خارج از دانشگاه به این معنی است که دانشجویان بین‌المللی بیشتری ممکن است در طول زمان به کانادا بیایند. انتظار می‌رود این حرکت کانادا را به مقصدی جذاب‌تر برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کند. اگر این منجر به ماندن تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا شود، این تغییر سیاست ساعات کاری به این معنی است که دانشجویان خارجی بیشتری در نهایت به بهبود اقتصاد و بازار کار کانادا کمک می‌کنند (مثل مهاجران اکسپرس اینتری و PNP که در بالا توضیح داده شد).

بیشتر بخوانید
فرصت‌های شغلی در کانادا بیشتر از همیشه

جمع‌بندی نهایی

سال 2023، سالی مناسب جهت اقدام برای مهاجرت به کانادا است و با توجه به افزایش ظرفیت‌ها، شانس موفقیت پرونده‌های مهاجرتی بسیار افزایش یافته است. همچنین می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا، این مسیر را با اطمینان خاطر بیشتری طی کنید و اقامت کانادا دریافت کنید.

مشاورین رسمی موسسه خدمات مهاجرتی رهیار، در این مسیر، تمامی امور مهاجرت شما را به طور کاملاً قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. برای درخواست مشاوره با ما، کافی است فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا در صورت واجد شرایط بودن، مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *