بهترین بیزینس در کانادا

بهترین بیزینس در کانادا برای سرمایه‌گذاری و کار

اگر به راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان در کانادا  فکر می‌کنید ما در این مقاله بهترین بیزینس در کانادا را به همراه هزینه‌های کلی راه‌اندازی برای هر کدام از آن‌ها لیست کرده‌ایم. هر سال نزدیک به 100000 کارآفرین کسب‌وکار کوچک خود را در کانادا راه‌اندازی می‌کنند. طبق وب‌سایت دولت کانادا، بین سال‌های 2014 تا 2018، میانگین تعداد مشاغل کوچک ایجادشده در این کشور 97640 بوده است. ابتدا نگاهی به این بیزینس ها بیندازید:

  • عکاس
  • مربی شخصی
  • خدمات کارواش سیار
  • سازنده محتوای آزاد
  • درایور Rideshare
  • حمل و نقل کالا
  • کسب‌وکار خرده‌فروشی
  • فروش تخصصی آنلاین
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • خدمات مراقبت از حیوانات خانگی
  • تعمیر تکنولوژی

نیازمندی‌های راه‌اندازی بهترین بیزینس در کانادا

  1. عکاس

مشتریان برای ثبت عروسی، تولد و زندگی روزمره به عکاسان پول می‌دهند. فناوری دیجیتال پیشرفته، رسانه‌های اجتماعی و توجه به جزئیات را ترکیب کنید و می‌توانید به‌عنوان یک عکاس درآمد کسب کنید.

بزرگ‌ترین هزینه برای این بیزینس خرید دوربین حرفه‌ای سطح بالا که می‌تواند بین 2000 تا 5000 دلار قیمت داشته باشد.

دوره‌های عکاسی هم ضرری ندارند، اما بزرگ‌ترین چالش برای عکاسان استارت‌آپ، اطلاع رسانی است. آن‌ها به‌حساب‌ شبکه‌های اجتماعی فعال و یک وب‌سایت با میزبانی با قابلیت مدیریت فایل‌های تصویری بزرگ نیاز دارند.

بهترین بیزینس در کانادا

  1. مربی شخصی

انتظار می‌رود بازار تناسب اندام در کانادا در سال جاری به 4.7 میلیارد دلار برسد و این فرصت خوبی برای کارآفرینان باشد. همچنین یکی از چندین ایده بهترین بیزینس در کانادا با هزینه‌های کم راه‌اندازی است که در اینجا فهرست شده است.

آموزش شخصی راه ساده‌ای را برای راه‌اندازی ارائه می‌دهد: مربیان آینده‌نگر برای دوره‌های صدور گواهینامه (500 تا 1000 دلار) پرداخت می‌کنند و سپس شروع به جستجوی مشتریان می‌کنند. در حالی که داشتن برخی تجهیزات تناسب اندام کمک می‌کند، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند در خانه خودشان ورزش کنند.

تخصص، نه تجهیزات، ارزشمندترین دارایی شماست.

 

  1. خدمات کارواش سیار

مورد بعدی در لیست بهترین بیزینس در کانادا ، خدمات خانه سیار است. این یک بازار پرسود است زیرا هیچ‌کس واقعاً نمی‌خواهد شیشه‌های خانه‌اش را بشوید، چمن حیاط را کوتاه کند یا ماشینش را تمیز کند. کانادایی‌ها در حال حاضر بیش از حد کار می‌کنند و به دنبال زمان بیشتری برای تعطیلات هستند.

به بازار رو به رشدی از صاحبان خانه‌های پر استرس و خسته که فقط به دنبال استراحت هستند، ضربه بزنید. شروع به کار در اینجا مستلزم مقداری سرمایه‌گذاری است. به‌عنوان مثال، اگر یک کسب‌وکار شستشوی پنجره راه‌اندازی کنید، به موارد زیر نیاز دارید:

  • نردبان‌های متعدد
  • وسیله نقلیه‌ای که بتواند آن نردبان‌ها را حمل کند
  • ابزار و محصولات برای تمیز کردن مؤثر پنجره‌ها
  • بیمه نیز یک الزام است – اگر صاحبان خانه نگران صدمات احتمالی باشند که منجر به دعوی قضایی شود، شما را استخدام نمی‌کنند.

انتظار می‌رود برای شروع بین 10000 تا 50000 دلار هزینه بپردازید.

 

  1. سازنده محتوای آزاد

اقتصاد اینترنت فرصت‌های زیادی را برای متخصصان تولید محتوا ارائه می‌دهد که به دنبال کار در خانه هستند. این یکی دیگر از ایده‌های کسب‌وکار خانگی با هزینه‌های راه‌اندازی کم برای موارد زیر است:

  • نویسندگان آزاد
  • طراحان گرافیک
  • توسعه‌دهندگان وب‌سایت
  • محققین
  • فیلم‌برداران

همان‌طور که گفته شد، هزینه‌های راه‌اندازی این بیزینس حداقل است. یک نویسنده مستقل می‌تواند با یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت قابل‌اعتماد به کار بپردازد.

چالش این بیزینس یافتن مشتریان است و فریلنسرها به وب‌سایت‌های قابل‌اعتماد و با کیفیتی نیاز دارند که مشتریان بالقوه را جذب کرده و آن‌ها را تشویق به یادگیری بیشتر کند. یک شبکه حرفه‌ای قوی همچنین منبع خوبی برای لیدهای ثابت است.

 

  1. درایور Rideshare

خدمات اشتراک سواری به سرعت در کانادا محبوب می‌شود. در حالی که اوبر چندین سال است که در اینجا حضور دارد، رقیب Lyft اکنون با برنامه‌هایی برای گسترش در سراسر کشور وارد بازار تورنتو شده است.

بیشتر بخوانید
اقامت در کانادا: کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام دهید

رانندگی برای یک شرکت اشتراکی دارای مزایای متعددی است. رانندگان می‌توانند:

  • برنامه‌های خود را تنظیم کنند
  • از وسایل نقلیه خود استفاده کنند
  • جزئیات لجستیکی مانند تحویل و پرداخت را به برنامه تلفن همراه سرویس بسپارید

مشکلات احتمالی شامل فرسودگی خودرو و هزینه‌های مربوطه است. این‌ها بسته به نوع سواری، مسافت و زمان روز می‌توانند از 25 تا 40 درصد متغیر باشند.

هزینه‌های شروع این کار متغیر است. اگر خودروی ایمن و قابل‌اعتماد دارید، می‌توانید تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای شروع به کار کنید. اگر به یک ماشین جدید نیاز دارید – یا اگر ترجیح می‌دهید از بازار پرسودتر سواری در مسافت‌های طولانی‌تر در وسایل نقلیه بزرگ‌تر استفاده کنید – می‌توانید از 20000 تا 70000 دلار خرج کنید.

 

  1. حمل و نقل کالا

حمل و نقل و انبارداری برای اقتصاد کشور حیاتی است و هر دو با افزایش سرعت بهبود در حال بهبود هستند. در نتیجه، همیشه نیاز به کسب‌وکارهایی وجود دارد که بتوانند کالاها را به سرعت و ایمن در سراسر استان یا کشور جابجا کنند.

اگر بتوانید برای خدمات و قابلیت اطمینان شهرت داشته باشید، این می‌تواند درآمد طولانی مدت و پایداری را فراهم کند. راه‌اندازی تجارت حمل و نقل با هزینه‌های قابل توجهی همراه است که بزرگ‌ترین آن خود وسیله نقلیه است. خرید کامل کامیون می‌تواند از 15000 دلار برای وسایل نقلیه ناوگان کوچک‌تر تا بیش از 150000 دلار برای نیمه کامیون‌ها و تریلرهای بزرگ هزینه داشته باشد. علاوه بر این، شما به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • مجوز حمل کالاهای تجاری
  • بیمه وسیله نقلیه شما و محموله آن
  • نامی برای کسب‌وکار شما که در استان ثبت‌شده است

به‌طور کلی، به راحتی بیش از 200000 دلار باید برای راه‌اندازی بیزینس حمل و نقل خرج کنید.

 

  1. کسب‌وکار خرده‌فروشی

در حالی که فروشگاه‌های تخصصی کوچک‌تر در طول همه‌گیری آسیب دیدند، بازار خرده‌فروشی شروع به رونق می‌کند. این بخش اکنون 5 میلیارد دلار از اقتصاد کانادا را تشکیل می‌دهد.

اگر بتوانید محصول مناسب – به‌عنوان مثال، لوازم مخصوص حیوانات خانگی یا محصولات پخته شده ارگانیک – و مکان مناسب را بیابید، می‌توانید برند خود را به‌عنوان یکی از محصولات عرضه کنید.

چالش؟ کسب‌وکارهای خرده‌فروشی کوچک پرهزینه و وقت‌گیر هستند. به‌عنوان مثال، اجاره فضای خرده‌فروشی در پایتخت کانادا از 10 دلار به ازای هر فوت مربع در حومه شهر تا بیش از 40 دلار در مرکز شهر متغیر است. صاحبان مشاغل باید هزینه‌های زیر را نیز در نظر بگیرند:

  • پرسنل
  • مدیریت موجودی
  • بیمه

اگر ترجیح می‌دهید از هزینه‌های اولیه یک فروشگاه خرده‌فروشی اجتناب کنید، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و داشتن وب‌سایتی که محصولات را به فروش می‌رساند، به‌صورت آنلاین شروع کنید. حتی می‌توانید با افزودن یک لوگوی سفارشی که ماهیت نام تجاری شما را در تمام دارایی‌های دیجیتال شما نشان می‌دهد، دید آنلاین خود را بیشتر افزایش دهید. با استفاده از سازنده آرم رایگان GoDaddy، یکی در عرض چند دقیقه ایجاد کنید و از بین صدها قالب و فونت انتخاب شده برای طراحی انتخاب کنید.

  1. فروش تخصصی آنلاین

صحبت از فروش آنلاین، یکی دیگر از فرصت‌های تجاری که در حال افزایش است، فروش تخصصی آنلاین است. اگر استعداد خاصی برای ایجاد کالاهای دست ساز دارید و کسب‌وکاری می‌خواهید که بتوانید در خانه فعالیت کنید، این بیزینس یک انتخاب عالی است.

پلتفرم فروش آنلاین Etsy را در نظر بگیرید – در کانادا اکنون بیش از 190000 فروشنده آنلاین وجود دارد و 69٪ می‌گویند درآمد آن‌ها در طول همه‌گیری جهانی ثابت یا رشد کرده است. علاوه بر یک بازار فروش آنلاین، می‌توانید کالاهای خود را مستقیماً از طریق یک وب‌سایت تجارت الکترونیک شخصی نیز بفروشید.

بیشتر بخوانید
راهنمای ثبت شرکت در کانادا به صورت ساده و مرحله به مرحله

وقتی نوبت به هزینه‌ها می‌رسد، هزینه مواد اولیه اهمیت دارد. نجاری را در نظر بگیرید. در حالی که هزینه‌های الوار از رکوردهای همه‌گیر در آوریل و می 2021 کاهش یافته است، اما همچنان هزینه‌ها بالا هستند مثل:

  • طراحی، راه‌اندازی و میزبانی وب‌سایت
  • حمل و نقل و برگشت
  • سرمایه‌گذاری زمانی مورد نیاز برای ایجاد محصولات

در مجموع، شما احتمالاً حدود 2000 دلار برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود خرج خواهید کرد و به لطف هزینه‌های مواد در سال اول یا بیشتر، تا زمانی که فروش شروع به تثبیت کند، در حالت قرمز کار خواهید کرد.

 

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

در حالی که هنوز در مورد اصطلاح «بازاریابی تأثیرگذار» سردرگمی وجود دارد، تأثیر آن را نمی‌توان انکار کرد: پلتفرم ویدیوی ویروسی TikTok بیش از 1 میلیارد دنبال کننده در سراسر جهان دارد. در حالی که کانادایی‌ها نمی‌توانند از «صندوق سازندگان» آن استفاده کنند، می‌توانند مستقیماً از مارک‌ها برای پست‌های حمایت‌شده و سایر فعالیت‌ها پول دریافت کنند.

وقتی صحبت از هزینه‌های راه‌اندازی به میان می‌آید، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی خود را با 100 تا 500 دلار انجام دهید. خریدهای رایج عبارت‌اند از:

  • چراغ حلقه برای فیلم‌برداری با کیفیت بالا (20 تا 150 دلار)
  • نرم‌افزار ویرایش ویدیو (رایگان – 100 دلار)
  • سرمایه‌گذاری زمانی قابل توجه: ساختن ویدیوهای پیچیده‌تر ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد.

بر اساس قانون رقابت کانادا، اینفلوئنسرها باید تمام «ارتباطات مادی» خود با مشاغل را افشا کنند. این شامل هرگونه پرداختی است که برای پست‌ها، تخفیف‌های دریافتی یا محصولات رایگان ارائه‌شده انجام می‌شود.

بهترین بیزینس در کانادا

  1. خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

طبق داده‌های اخیر، اکنون بیش از 15 میلیون سگ و گربه خانگی در سراسر کانادا وجود دارد (گربه‌ها با 8.1 میلیون تا 7.7 میلیون سگ برتری دارند).

این رشد جای تعجب ندارد. با نگرانی‌های رایج تنهایی و افسردگی در طول همه‌گیری – و بسیاری از مردم که زمان قابل توجهی را در خانه سپری می‌کنند – حیوانات خانگی راهی را برای کانادایی‌ها فراهم کردند تا احساس ارتباط کنند. با این حال، با ابتکارات بازگشت به کار در حال حاضر، خدمات مراقبت از حیوانات خانگی تقاضای زیادی دارد. بسته به رویکرد شما، راه‌اندازی این نوع کسب‌وکار کوچک می‌تواند بین 1000 تا 10000 دلار هزینه داشته باشد.

اگر در حال راه‌اندازی خدمات پیاده‌روی با سگ هستید، به مجوز کسب‌وکار از شهرداری محلی خود، همراه با بیمه حیوانات خانگی نیاز دارید تا مشکلاتی را که در طول پیاده‌روی شما رخ می‌دهد، در نظر بگیرید. اگر به دنبال راه‌اندازی یک تجارت نظافت حیوانات خانگی هستید، باید روی ابزارهای لازم برای مراقبت از سگ‌ها و گربه‌ها سرمایه‌گذاری کنید. و اگر یک تجارت نظافت را انتخاب می‌کنید، باید روی یک وسیله نقلیه قابل‌اعتماد سرمایه‌گذاری کنید.

همچنین باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • گواهینامه‌های بالقوه حیوانات خانگی، مانند گواهینامه‌های Pet Sitters International
  • گواهی کمک‌های اولیه حیوانات
  • یک وب‌سایت حرفه‌ای ساخته شده برای کمک به مشتریان جدید شما را پیدا کنند
  1. تعمیر تکنولوژی

پذیرش فناوری در سراسر کانادا همچنان در حال رشد است. همان‌طور که توسط آمار کانادا اشاره شده است، 94٪ از کانادایی‌ها اکنون از طریق اتصالات باند و دستگاه‌های موجود در خانه خود به اینترنت دسترسی دارند، در حالی که 80٪ برنامه‌های داده تلفن همراه برای دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت ها دارند. نتیجه؟ فرصتی عظیم برای تعمیرکاران ماهر که دستگاه‌ها را در صورت توقف کار تعمیر کنند.

برای شروع در این فضا، آماده باشید 1000 تا 5000 دلار خرج کنید. در کنار خرید ابزاری که برای تعمیر لوازم الکترونیکی نیاز دارید، باید در موارد زیر نیز هزینه کنید:

  • ایجاد فضای کاری تمیز
  • گذراندن دوره‌های صدور گواهینامه، مانند CompTIA A+ یا Server+ اگر با مشاغل کار می‌کنید
  • ساخت وب‌سایت پیشرفته
بیشتر بخوانید
سیستم حمل و نقل عمومی کانادا در ونکوور

انتظار داشته باشید که چند ماه اول کسب‌وکار نسبتاً کند باشد زیرا تشخیص نام شما رشد می‌کند و مردم خدمات شما را توصیه می‌کنند.

قانون اساسی برای موفقیت در این زمینه؟ کارهایی را که خارج از حوزه تخصصی شماست انجام ندهید.

اگر با مشکلی مواجه شدید که نمی‌توانید آن را حل کنید، دستگاه را برگردانید و بازپرداخت را صادر کنید. در حالی که این منجر به از دست دادن درآمد می‌شود، بهتر از جایگزینی برای ایجاد آسیب جبران ناپذیر دستگاه است، که به نوبه خود می‌تواند شهرت کسب‌وکار شما را از بین ببرد.

سخن نهایی

کانادا تنوع، عمق و پتانسیل رشد را ارائه می‌دهد. اگر یکی از 11 گزینه موجود در لیست ایده‌های تجاری بهترین بیزینس در کانادا مناسب شما است، همین حالا برنامه‌ریزی را شروع کنید. سپس برای مراحل مورد نیاز تمامی استارت آپ های کانادایی، نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را بخوانید.

 

سؤالات رایج

 

بهترین ایده‌های کسب‌وکار کوچک آن‌هایی هستند که جهش را از ایده بالقوه به بیزینس سودآور تبدیل می‌کنند. اما چگونه می‌توان این امر را در عمل انجام داد؟

 

با توجه به بانک توسعه کسب‌وکار کانادا (BDC)، همه چیز به دنبال فرصت است. کاری را پیدا کنید که به انجام آن علاقه دارید و سپس به دنبال فرصت‌هایی در بازار باشید که پر نمی‌شوند.

 

مثال خدمات حیوان خانگی را در نظر بگیرید. در حالی که شرکت‌های حیوانات خانگی رایج هستند، افزایش سریع مالکیت حیوانات خانگی در طول همه‌گیری به این معنی است که افراد بیشتری از همیشه به دنبال کمک برای حیوانات خانگی خود هستند. صاحبان حیوانات خانگی به دنبال کسب‌وکارهای قابل‌اعتمادی خواهند بود که بتوانند از خانه و حیوانات خانگی خود در زمانی که دور هستند مراقبت کنند.

نام مناسب می‌تواند کسب‌وکار شما را مورد توجه قرار دهد و پایگاه مشتریان شما را افزایش دهد. در همین حال، نام نه چندان درست ممکن است باعث شود که مشتریان احتمالی شما را نادیده بگیرند.

غول فست فود Subway را در نظر بگیرید. این زنجیره‌ای که در ابتدا Pete’s Super Submarines نام داشت، در چند سال اول با مشکل مواجه شد. پس از تغییر نام کوتاه‌تر و لوگوی نمادین، شرکت اولین سود خود را به دست آورد و بقیه آن تاریخ است.

وقتی نوبت به انتخاب نام می‌رسد، این سؤالات را از خود بپرسید:

  • آیا منعکس‌کننده محصول یا خدماتی است که شما ارائه می‌کنید؟
  • آیا با نحوه درک شما از کسب‌وکار شما مطابقت دارد؟
  • آیا تلفظ و به خاطر سپردن آسان است؟
  • آیا منحصربه‌فرد است (و در حال حاضر استفاده نشده است)؟

در اینجا می‌توانید درباره نحوه انتخاب نام برند توسط استارت‌آپ‌های موفق بیشتر بدانید.

برای ثبت کسب‌وکار خود به چهار اطلاعات کلیدی نیاز دارید:

  • محل دفتر اصلی شما
  • در کدام استان‌ها و مناطق فعالیت خواهید کرد.
  • نام کسب‌وکار شما
  • نوع کسب‌وکار (تخصصی انفرادی، مشارکتی یا شرکتی).

از آنجایی که ثبت کسب‌وکار در سطح استان انجام می‌شود، باید در هر استان یا منطقه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارید ثبت‌نام کنید. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ این لیست از حمایت‌های تجاری مبتنی بر منطقه از دولت کانادا را بررسی کنید.

راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک شما می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد. یکی از گزینه‌های جبران این هزینه‌ها، درخواست وام تجاری از بانک است، اما بسته به سابقه اعتباری، وضعیت مالی فعلی و قابلیت اجرا ایده‌تان، گرفتن وام می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *