بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل در سال 2023 کدام‌ها هستند؟

بسیاری از ما می‌دانیم که کانادا در بین برترین مقاصد تحصیلی بین‌المللی قرار دارد، چیزی که بسیاری از ما نمی‌دانیم این است که برخی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل نیز وجود دارند. طبیعی است که بخواهیم در شهری امن، زیبا، دوستانه، با فرهنگی غنی و مقرون‌به‌صرفه زندگی کنیم. این امر به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند صادق است. خوشبختانه شهرهای زیادی در کانادا وجود دارند که تقریباً تمام گزینه‌هایی را که دانشجویان بین‌المللی هنگام تحصیل در کشور دیگری نیاز دارند، علامت بزنید. این مقاله به بررسی بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل بر اساس رتبه‌بندی QS می‌پردازد.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

کانادا کشوری است که می‌توانید با چشمان بسته شهری را انتخاب کنید و اشتباه نخواهید کرد؛ اما شهرهایی هستند که جزو برترین انتخاب‌های دانشجویان هستند. در اینجا لیست شهرهای برتر دانشجویی در کانادا بر اساس آخرین رتبه‌بندی QS آمده است.

شهر رتبه‌بندی QS
مونترال 14
تورنتو 15
ونکوور 20
اتاوا 55
کبک 106

مونترال

مونترال مدتی است که برترین شهر کانادا بوده و تا به امروز موقعیت خود را حفظ کرده است. وقتی شهری به طور مداوم به صدر می‌رسد، برخلاف شهرهایی که یک سال غافلگیرکننده هستند و در سال بعد به طور کامل از لیست ناپدید می‌شوند، شما از یک چیز مطمئن هستید: ثبات. ثبات در یک شهر آن را قادر می‌سازد تا هر طوفانی را تحمل کند، خواه یک رکود اقتصادی غیرمنتظره باشد یا هر چیز دیگری. در میان بسیاری از مواردی که به مونترال کمک می‌کند تا جایگاه خود را در صدر قرار دهد، تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی دارای بالاترین رتبه است که شامل دانشگاه مک گیل می‌شود.

نکته ویژه در مورد این شهر این است که علیرغم اینکه شهری انگلیسی زبان است، طبیعتی جهانی‌تر به خود گرفته است که عمدتاً به دلیل مهاجرت از سراسر جهان است. اگر فردی فرهنگی هستید، بزرگ‌ترین جشنواره کمدی جهان را برای خنده، برای سرگرمی دارید و این تنها یکی از انبوه آثار فرهنگی است که چشم انداز فرهنگی غنی شهر را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید
اقامت در کانادا: کارهایی که باید بعد از ورود به کانادا انجام دهید

یکی دیگر از ویژگی‌های غیر قابل انکار این مورد از بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل، سیستم حمل و نقل عمومی شگفت انگیز آن است که از سیستم اتوبوس کارآمد آن نیرو می‌گیرد که در بیش از 300 مسیر اتوبوس کار می‌کند. قطار زیر زمینی؛ و به میزان کمتری توسط خدمات قطار منطقه‌ای. علاوه بر این، ساده، راحت و مقرون‌به‌صرفه کردن کارها برای مسافران، سیستم حمل و نقل بسیار یکپارچه است که به شما امکان می‌دهد از هر شکلی از سیستم حمل و نقل که می‌خواهید با یک بلیت استفاده کنید.

چند فکت سریع درباره مونترال

تعداد دانشگاه‌ها 4
متوسط شهریه 11000 تا 60000 دلار کانادا در سال
شاخص آلودگی Numbeo 33.9
شاخص مراقبت‌های بهداشتی Numbeo 63.6
شاخص کیفیت زندگی Numbeo 153.7
شاخص ایمنی Numbeo 69.01

*Numbeo یکی از بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های جهان از داده‌های تولید شده توسط کاربر در مورد کشورها و شهرهای سراسر جهان است.

تورنتو

تورنتو همراه با مونترال، در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی در جهان و بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل قرار دارد، وقتی صحبت از تلقی «پایتخت فرهنگی» کانادا به میان می‌آید، تقریباً تورنتو و مونترال یک رتبه را دارند. به نوبه خود، تورنتو پر از غذاهای متنوع، مد و هنر، بناهای تاریخی و جمعیت زیادی از افراد خلاق است.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

شباهت دیگر تورنتو با مونترال، این است که تورنتو که در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد، دارای سه دانشگاه است که توسط QS رتبه‌بندی شده‌اند و دانشگاه تورنتو بالاترین رتبه را در رتبه پانزدهم دارد. بخش تجارت بین‌المللی در تورنتو نسبت به مونترال بزرگ‌تر است که دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به کانادا می‌آیند از این فرصت به خوبی استفاده می‌کنند. وجود این بخش‌های تجاری راه‌های زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی باز می‌کند، مانند فرصت‌های کاری بیشتر، چه به دنبال شغل تمام وقت یا پاره وقت باشید.

چند فکت درباره تورنتو در یک نگاه

تعداد دانشگاه‌ها 4
متوسط شهریه 12000 تا 50000 دلار کانادا در سال
رتبه آلودگی Numbeo 37.6
شاخص مراقبت‌های بهداشتی Numbeo 75.8
شاخص کیفیت زندگی Numbeo 155
شاخص ایمنی Numbeo 58.4
بیشتر بخوانید
نحوه مهاجرت و دریافت ویزای کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی

ونکوور

ونکوور ممکن است به اندازه دو شهر قبل مورد بحث نباشد، اما چیزهای زیادی در این شهر وجود دارد که توضیح می‌دهد چرا به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل شناخته شده است. ونکوور در آخرین رتبه‌بندی، رتبه 20 را به خود اختصاص داده است. اگر مشتاق تحصیل در کانادا هستید، شهری با پس‌زمینه‌شگفت‌انگیز، با طبیعت کوه‌های گروس، سیمور و سرو در نزدیکی، شما را جادو می‌کند. همچنین، این کوه‌ها فقط به گشت و گذار محدود نمی‌شوند، زیرا تعدادی از فعالیت‌های ماجراجویی محبوب مانند اسکی گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند. علاوه بر این، اگر فردی علاقه‌مند فضای باز هستید، تعدادی فعالیت سرگرم کننده وجود دارد که می‌توانید در شهر انجام دهید.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

در این میان، زندگی فرهنگی شهر نیز کم از شگفتی نیست، زیرا در هر پیچی تئاتر و موسیقی وجود دارد. در واقع شهر هنرمند را در درون شما زنده خواهد کرد.

حقایق سریع در مورد ونکوور

تعداد دانشگاه‌ها 4
متوسط شهریه 10000 تا 26000 CAD در سال
رتبه آلودگی Numbeo 25.4
شاخص مراقبت‌های بهداشتی Numbeo 74.6
شاخص کیفیت زندگی Numbeo 172.6
شاخص ایمنی Numbeo 61.7

اتاوا

شهر بعدی در لیست بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل، پایتخت این کشور، اتاوا است که در رتبه 55 قرار دارد. اتاوا شهری چند زبانه، با انگلیسی و فرانسوی که دو زبان اصلی هستند، می‌باشد. این شهر نمونه‌ای از تنوع فرهنگی و زبانی است.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

شهرت این شهر به دلیل کانال ریدو است که قدیمی‌ترین سیستم کانالی است که به طور مداوم در آمریکای شمالی کار می‌کند. این کانال همچنین یک سایت میراث جهانی است. دیگر مکان‌های مهم فرهنگی و تاریخی که شهر را زیبا کرده‌اند، موزه تاریخ کانادا و ساختمان مجلس نئوگوتیک خیره‌کننده «Centre Block» هستند.

حقایق سریع در مورد اتاوا

تعداد دانشگاه‌ها 4
متوسط شهریه 17600 دلار آمریکا
رتبه آلودگی Numbeo 21.9
شاخص مراقبت‌های بهداشتی Numbeo 73.7
شاخص کیفیت زندگی Numbeo 177.09
شاخص ایمنی Numbeo 72.7

کبک

دیدنی‌ترین شهر در لیست بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل، شهر تاریخی کبک در رتبه 106 قرار گرفته است. چشمگیرترین جنبه در مورد شهر باید شاتو فروتناک باشکوه باشد که اتفاقاً تنها شهر حفظ شده است. بارو در کل آمریکای شمالی است و یک سایت میراث جهانی است. در واقع، دوستداران تاریخی دستشان پر است زیرا شهر مملو از بناهای مهم تاریخی و فرهنگی است. اگر عاشق شخصیت‌ها هستید، حدود 37 مکان تاریخی با اهمیت ملی در منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مزایای گرفتن پاسپورت کانادایی

صحنه فرهنگی شهر را نباید پشت سر گذاشت زیرا از مکان‌های موسیقی رنگارنگ زندگی شروع می‌شود تا کارناوال‌های زمستانی و هنر پر رونق، شهر همه چیز را دارد.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

این شهر همچنین دارای سه دانشگاه است که تمام دوره‌های برتری که می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، از نظر آکادمیک نیز نگرانی چندانی ندارید.

چند فکت سریع درباره کبک در یک نگاه

تعداد دانشگاه‌ها 4
متوسط شهریه 10000 تا 40000 دلار کانادا در سال
رتبه آلودگی Numbeo 27.5
شاخص مراقبت‌های بهداشتی Numbeo 73.07
شاخص کیفیت زندگی Numbeo 192.1
شاخص ایمنی Numbeo 69.3

سخن نهایی

اگر می‌خواهید در بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل زندگی و تحصیل کنید، 5 شهر موجود در این لیست بهترین مقصدهای شما خواهند بود. همچنین مشاورین رسمی موسسه مهاجرتی رهیار می توانند از برترین دانشگاه‌های این شهرها بر ای شما پذیرش بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کنید و ادامه زندگی تحصیلی و کاریتان را در این کشور رویایی بگذارنید. برای درخواست مشاوره رایگان و ارزیابی شرایطتان فقط کافی است فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

سؤالات متداول بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

شهر تورنتو بیشترین تعداد دانشجوی بین‌المللی را در کانادا دارد.

شهرهای ونکوور، اتاوا، مونترال و تورنتو کانادا فرصت‌های شغلی پاره وقت بیشتری برای دانشجویان دارند.

ارزان‌ترین شهر کانادا برای دانشجویان بین‌المللی کبک است که در میان شهرهای محبوب کانادا قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *