فرصت‌های شغلی در کانادا

فرصت‌های شغلی در کانادا بیشتر از همیشه

آمار کانادا می‌گوید نرخ فرصت‌های شغلی در کانادا برای سه ماهه دوم سال 2022 بیشتر از همیشه و 5.7 درصد است. آمار کانادا نتایج گزارش بررسی وضعیت شغلی و دستمزد برای سه ماهه دوم سال 2022 را منتشر کرده است. به طور کلی، مشاغل خالی 4.7 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2022 و 42.3 درصد بیشتر از سه ماهه دوم سال 2021 بوده است.

نزدیک به یک میلیون شغل خالی در کانادا در تمام بخش‌ها وجود دارد، یا نرخ کلی 5.7 درصد، بالاترین رقم در سال‌های اخیر است.

از آغاز سه ماهه اول سال 2020، رشد تقاضای نیروی کار از رشد اشتغال حقوق و دستمزد فراتر رفته است که منجر به رکورد بالای تعداد مشاغل خالی شده است.

افزایش دستمزدها در برخی بخش‌ها با شاخص قیمت مصرف کننده مطابقت ندارد

گزارش‌ها نشان داده است که میانگین دستمزد ساعتی ارائه شده در تمام بخش‌ها 5.3 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال 2021 افزایش یافته است. در حال حاضر حقوق هر ساعت کاری 24.05 دلار در ساعت است. این افزایش با میانگین دستمزد ساعتی همه کارمندان، متفاوت است و در مقایسه با آن تنها 4.1 درصد افزایش یافته است.

این افزایش‌ها با افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که معیار کلیدی تورم است، برابری نمی‌کند. CPI نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 7.5 درصد افزایش یافته است.

فرصت‌های شغلی در کانادا و مشاغل در پنج بخش منعکس کننده افزایش دستمزد بودند. بخش‌های حرفه‌ای، علمی و فنی بیشترین افزایش را با 11.3 درصد به دست آوردند و میانگین دستمزد ساعتی آن 37.05 دلار بود. مشاغل تجارت عمده فروشی به طور متوسط ​​26.10 دلار در ساعت است.

بیشتر بخوانید
گرفتن ویزای کار کانادا؛ آیا می‌خواهید ورک پرمیت کانادا بگیرید؟

در مقابل، دستمزد مشاغل خرده‌فروشی تنها 5.7 درصد افزایش یافت، کمتر از CPI و مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی تنها 3.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 25.85 دلار رسید. به طور کلی، اکثر مشاغل خالی، دستمزد ساعتی را گزارش می‌کنند که برابر یا کمتر از CPI برای سه ماهه دوم سال 2022 است.

فرصت‌های شغلی در کانادا در شش استان در حال افزایش است

فرصت‌های شغلی در کانادا شش استان بین سه ماهه اول و دوم سال 2022 افزایش یافت. انتاریو با افزایش 6.6 درصدی به مجموع 379700 فرصت شغلی، بیشترین افزایش را داشت. نوا اسکوشیا نیز رشد 6 درصدی را تجربه کرد. بریتیش کلمبیا، منیتوبا، آلبرتا و کبک بین 5.6 تا 2.4 درصد افزایش داشته‌اند.

تنها استانی که کاهش در مشاغل خالی را نشان داد نیوبرانزویک بود که با 6.1 درصد کاهش به 15200 موقعیت شغلی باز رسید. تغییر قابل توجهی در استان‌ها و مناطق باقی مانده وجود نداشت.

میانگین نسبت 1.1 بیکار برای هر شغل خالی در کانادا وجود دارد. این نسبت از 1.3 نفر برای هر شغل در سه ماهه اول سال 2022 و 2.3 نفر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. کبک و بریتیش کلمبیا تنها 0.8 نفر برای هر شغل خالی گزارش می‌دهند. برعکس، نیوفاندلند و لابرادور خارج از میانگین هستند و 3.3 نفر بیکار برای هر شغل خالی هستند.

تعداد مشاغل کاری خالی در هر شاخه

بهداشت و درمان و کمک‌های اجتماعی

تعداد فرصت‌های شغلی خالی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی بین سه ماهه اول تا دوم امسال تغییر چندانی نداشته است، 135300 تا 136100 یا تقریباً 6 درصد. با این حال، تقریباً 29 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال 2021 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید
PGWP: برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنید

کمبود کارکنان به این معنی است که برخی از بیمارستان‌ها مجبور به کاهش خدمات مانند تعطیلی موقت اتاق‌های اورژانس شده‌اند. منیتوبا با 6.7 درصد بالاترین نرخ خالی شغلی در بخش مراقبت‌های بهداشتی را تجربه می‌کند.

خدمات اسکان و غذا

مشاغل خالی در بخش مسکن و خدمات غذایی با 12.7 درصد افزایش به 149600 شغل خالی در سه ماهه دوم رسیده است یا نرخ کلی شغل خالی 10.9 درصد. این بالاترین نرخ مشاغل خالی در تمام بخش‌ها است و به ویژه در منطقه کوتنای بریتیش کلمبیا مشهود است.

خدمات تخصصی، علمی و فنی

مشاغل در این بخش به بیش از 74600 فرصت شغلی رسید که تقریباً 8 درصد افزایش یافته است در سه ماهه گذشته و 79 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2020. تورنتو، مونترال و ونکوور و مناطق اطراف بیش از نیمی از این موارد را تشکیل می‌دهند.

بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا  در مشاغل علوم طبیعی و کاربردی با 13.3 درصد بوده است. مشاغل فنی در علوم طبیعی و کاربردی نیز به طور قابل توجهی در این سه ماهه به 9.6 درصد افزایش یافت.

آمار فرصت‌های شغلی در کانادا چه مفهومی دارد؟

نرخ بالای مشاغل خالی و فرصت‌های شغلی در کانادا همراه با نرخ پایین بیکاری به این معنی است که برخی از کارفرمایان در پر کردن موقعیت‌های خالی با مشکل مواجه هستند و فرآیند استخدام طولانی‌تری را تجربه می‌کنند. در طول سه ماهه دوم تنها 44 نفر برای هر 100 شغل خالی استخدام شده بودند. انتظار می‌رود کمبود نیروی کار در کانادا تا سال 2030 شدیدتر شود زیرا بیش از 9 میلیون کانادایی به سن 65 سالگی بازنشستگی می‌رسند و نرخ تولد همچنان پایین است و 1.4 فرزند برای هر زن است.

بیشتر بخوانید
مزایای گرفتن پاسپورت کانادایی

اگر مایلید در مورد شغل یا حرفه مورد نظر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید با مشاورین رسمی مهاجرت رهیار در ارتبط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *