تحصیل در کانادا

چرا باید در کانادا تحصیل کرد؟

تحصیل در کانادا ممکن است یکی از برنامه‌های شما نیز برای زندگی باشد. کانادا از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی، با سیستم آموزشی در سطح جهانی، فرهنگ دوستانه و پذیرا، گزینه‌های یادگیری فرانسوی و انگلیسی و هزینه‌های زندگی مطلوب، رتبه سوم را در جهان دارد.

بسیاری از مهاجران کانادایی مسیرشان را برای شهروندی از طریق تحصیل در کانادا آغاز می‌کنند. سال پیش، کانادا با بیش از 642000 دانش‌آموز در مقطع متوسطه کانادا، رتبه سوم را در جهان برای اکثر دانشجویان بین‌المللی داشت. سه عامل اصلی برای این اعداد عبارت‌اند از: یک سیستم در سطح جهانی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، محیطی دلپذیر؛ و هزینه‌های تحصیل و زندگی که در مقایسه با ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا مطلوب است.

تحصیل و کار در کانادا

تحصیل در کانادا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. فارغ‌التحصیلان می‌توانند واجد شرایط مجوز کار و برنامه‌های مهاجرتی باشند که منجر به اقامت دائم می‌شود.

در حین تحصیل تمام وقت در کانادا با مجوز تحصیلی معتبر، دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت در تعطیلات برنامه ریزی شده کار کنند. پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی، فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست دهند.

این مجوزها که حداقل برای هشت ماه اعتباردارند و ممکن است تا سه سال طول بکشند، آزادی زیادی را برای کار قانونی در کانادا فراهم می‌کنند. دارندگان PWGP می‌توانند کار تمام وقت یا پاره وقت را انتخاب کنند. آن‌ها این گزینه را دارند که برای خود یا کارفرما کار کنند.

شاید مهم‌تر از همه این گزینه‌ها، دانشجویان از الزامات ارزیابی تأثیر بازار کار مستثنا هستند. این معافیت به این معنی است که کارفرما مجبور نیست ابتدا ثابت کند که هیچ شهروند کانادایی یا مقیم دائمی برای گرفتن این شغل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید
راهنمای کامل مهاجرت خلبان‌ها به کانادا در سال 2022

تحصیل در کانادا راه رسیدن به اقامت دائم

فارغ التحصیلان دانشگاه کانادایی می‌تواند برای کسب اقامت دائم در کانادا اقدام کند. هر یک از ده استان کانادا حداقل یک جریان مهاجرتی دارند که به استخدام برای اقامت دائم خارجیانی که اخیراً از مؤسسات یکی از استان‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند اختصاص داده شده است.

منیتوبا 3 و بریتیش کلمبیا 4 برنامه دارند. تمرکز بسیاری از جریان‌ها بسیار گسترده است، در حالی که در برخی برنامه‌های دیگر فارغ‌التحصیلان با آموزش در زمینه های خاص، مانند علوم طبیعی یا کاربردی، هدف قرار می‌گیرند. همچنین مسیرهایی برای کارآفرینی نیز وجود دارد.

دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند از طریق سیستم اکسپرس اینتری مهاجرت کنند، می‌توانند از مزیت داشتن تجربه کار کانادایی برخوردار شوند. اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت برنامه مبتنی بر امتیازبندی دارای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی دائمی فدرال کانادا است: برنامه فدرال اسکیل ورکر، برنامه فدرال اسکیل ترید و تجربه کار کانادایی. داوطلبان برای داشتن تجربه کاری ماهر در کانادا می‌توانند امتیاز بیشتری نسبت دریافت کنند.

چرا دانشجویان بین‌المللی کاندیدای عالی برای مهاجرت به کانادا هستند؟

چرا دولت های فدرال و استانی باید نامزدی دانشجویان بین‌المللی را در اولویت قرار دهند؟ دلایل زیادی برای این تصمیم وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی که از مؤسسات کانادایی فارغ التحصیل می‌شوند، عموماً دارای بسیاری از ویژگی‌هایی هستند که کانادا در هنگام جذب مهاجران به آن‌ها توجه دارد.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: تحصیل یا تجربه کاری در کانادا؛ پیشرفت تحصیلی بالا؛ و جوانی نسبی تحصیل در کانادا همچنین مستلزم داشتن مهارت‌های قوی در زبان انگلیسی یا فرانسوی است که یکی دیگر از موارد کلیدی برای اخذ اقامت دائم و موفقیت در کانادا است.

بیشتر بخوانید
چگونه اجازه تحصیل، استادی پرمیت کانادا بگیرم؟

دانشجویان بین‌المللی که از طریق تحصیل در کانادا وارد این کشور شده‌اند عموماً دارای بسیاری از ویژگی‌ها هستند، علاوه بر تحصیل در کانادا یا تجربه کاری، که کانادا بسیار به این دو توجه دارد، مهاجران پیشرفت تحصیلی بالایی دارند.  جوانان تسلط قوی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز از دیگر ویژگی‌های این گروه است.

استقبال از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا ادامه دارد

میزبانی از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا به وضوح یک اولویت برای کانادا است و امسال یک مورد آزمایشی عالی برای یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای موانع بوروکراتیک بوده است.

دولت فدرال همچنین برخی از قوانین مربوط به دانشجویان بین‌المللی را برای پذیرش افرادی که – بدون تقصیر خودشان – در حال حاضر قادر به حضور فیزیکی در محوطه دانشگاه نیستند، اصلاح کرده است. به عنوان مثال، آموزش از راه دور یا آنلاین معمولاً نمی‌تواند به عنوان مطالعه برای اهداف مجوز تحصیل یا PGWP واجد شرایط باشد. دولت این قانون را کاهش داده است تا دانشجویان را به دلیل کووید-19 جریمه نکند و روشن کند که کانادا همچنان برای آن‌ها ارزش قائل است و امیدوار است که وقتی وضعیت تثبیت شود، بازگردند.

IRCC همچنین ضرب الاجل‌ها را برای برنامه‌های کاربردی و تمدید PGWP کاهش داده است. شرایط تغییر کرده است، اما کانادا همچنان متعهد به استقبال از مهاجران امروزی و کانادایی‌های آینده است.

نتیجه نهایی

تحصیل در کانادا نه تنها می‌تواند شروع یک تجربه آموزشی هیجان‌انگیز و غنی باشد، بلکه سکوی پرتابی برای ساختن زندگی شما در کانادا است.

چنانچه برای تحصیل وارد کانادا می‌شوید، بهتر با مشاور رسمی مهاجرت به کانادا مشورت کنید تا شانس ورود موفقیت آمیز خود به کانادا را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید
راهنمای کامل مهاجرت حسابداران به کانادا در سال 2022

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *