برنامه مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری شامل چه شرایطی است؟

اکسپرس اینتری روش اصلی دولت کانادا برای ارائه اقامت دائم به نیروی کار ماهر است. واجدین شرایط اکسپرس انتری مشخصات خود را در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت می‌کنند.

سپس این افراد امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را دریافت می‌کنند. تقریباً هر دو هفته یکبار، IRCC از متقاضیان مهاجرت با بالاترین امتیاز CRS دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. ما در ادامه این مقاله هر آنچه که باید درباره مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری بدانید در اختیار شما قرار می دهیم. با مشاوران رسمی رهیار ویزا همراه باشید.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری یک سیستم الکترونیکی برای مدیریت برنامه های کاربردی نیروی کار ماهر در کانادا است  که مایل به دریافت اقامت دائم کانادا هستند؛ استفاده می شود. دولت فدرال تعیین می کند که آیا درخواست کنندگان اقامت دائم از طریق این روش، واجد شرایط برنامه Express Entry  هستند یا خیر.

متقاضیان واجد شرایط در بانک اکسپرس انتری پذیرفته می‌شوند و بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی می شوند.  CRS سیستمی مبتنی بر امتیاز است که توسط دولت برای ارزیابی و رتبه بندی متقاضیان اکسپرس اینتری استفاده می شود. امتیاز CRS بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبانی و عوامل دیگر محاسبه می شود.

تقریباً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا متقاضیان دارای بالاترین امتیاز را از بانک متقاضیان اکسپرس انتری انتخاب می‌کند و دعوت نامه‌ای برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم به آن‌ها ارائه می دهد.

اکسپرس انتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس انتری شامل دو مرحله اصلی است.

  • در اولین مرحله، داوطلبانی که واجد شرایط اکسپرس انتری هستند، ابراز علاقه خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت کانادا نشان می دهند.
  • در دومین مرحله، دولت کانادا از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند دعوت می کند تا به کانادا مهاجرت کنند.

در ادامه نحوه ارسال مشخصات اکسپرس انتری و اخذ ویزای اقامت دائم برای مهاجرت به کانادا را به صورت گام به گام شرح داده‌ایم:

  • مرحله 1: ابتدا تحقیق کنید که آیا واجد شرایط اکسپرس اینتری هستید یا خیر.
  • مرحله 2: آزمون زبانتان را کامل کنید و ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) دریافت کنید.
  • مرحله 3: مشخصاتتان را در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت کنید.
  • مرحله 4: منتظر بمانید تا ببینید آیا دعوت نامه‌ای برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم از IRCC دریافت می‌کنید یا خیر.
  • مرحله 5: درخواست تکمیل شده‌تان برای اقامت دائم (APR) را به IRCC ارسال کنید و هزینه ها را در مهلت تعیین شده پرداخت کنید. شما باید معاینه پزشکی و گواهی پلیس را به عنوان بخشی از این مرحله وارد کنید. سپس IRCC تأییدیه دریافت (AOR) را در اختیار شما قرار می دهد.
  • مرحله 6: زمانی که IRCC از شما درخواست کرد، بیومتریک خودتان را ارسال کنید.
  • مرحله 7: منتظر بمانید تا IRCC درباره APR شما تصمیم نهایی بگیرد. هدف IRCC این است که درخواست‌ها را در 6 ماه یا کمتر نهایی کند. پس از تایید درخواست شما، تاییدیه اقامت دائم (COPR) و ویزای اقامت دائم دریافت خواهید کرد تا بتوانید به کانادا سفر کنید و اقامت خودتان را در این کشور کامل کنید.

پروسه اکسپرس انتری چقدر طول می کشد؟

مشخصات ارسال شده اکسپرس اینتری ممکن است تا یک سال معتبر باشد. داوطلبانی که ITA دریافت می‌کنند می‌توانند از دولت کانادا انتظار داشته باشند که درخواست اقامت دائم آن‌ها را ظرف شش ماه بررسی کند. زمان پردازش زمانی به پایان می رسد که تصمیم نهایی در مورد درخواست شما گرفته شود. اگر ظرف یک سال پس از ایجاد نمایه اکسپرس انتری ITA دریافت نکنید، در صورتی که هنوز واجد شرایط هستید، می توانند به مشخصاتتان را دوباره ارسال کنید.

مزایا و معایب اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری نقاط قوت و محدودیت های مختلفی دارد، اما مزایای این ویزا بسیار بیشتر از معایب آن است. کانادا از نیوزلند و استرالیا برای اکسپرس انتری الهام گرفته است. نیوزلند اولین کشوری بود که در سال 2004 سیستم ” Expression of Interest ” را راه اندازی کرد و پس از آن استرالیا در سال 2012 این روند را شروع کرد.

کانادا اکسپرس انتری را در سال 2015 راه اندازی کرد تا نحوه پردازش درخواست های نیروی کار ماهر را بهبود ببخشد و تجربه بهتری را برای متقاضیان مهاجرت فراهم کند.  IRCC اکسپرس انتری را معرفی کرد تا بتواند ویزای اقامت دائم را برای داوطلبان موفق سریع‌تر صادر کند. اکنون این کشور می تواند در مدت 6 ماه برای متقاضیان ویزا صادر کند، در حالی که در سیستم قبلی این مدت زمان 6 سال بود.

علاوه بر سریع‌تر بودن، اکسپرس انتری برای متقاضیان مهاجرت نیز مفید است، زیرا سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بر اساس تحقیقات دولت کانادا است که قادر به تعیین ویژگی های مهاجران برای موفقیت در کانادا و یافتن مشاغل خوب است. مهاجرانی که جوان و میانسال هستند، دارای تحصیلات بالا، تجربه کاری حرفه‌ای و مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسوی بالایی دارند در بازار کار کانادا بسیار موفق می شوند.

مهاجرت به کانادا

تحقیقات IRCC از سال 2015 نشان می دهد که مهاجران اکسپرس اینتری در بازار کار در سطح بسیار بالایی عمل می‌کنند. مهاجران اکسپرس انتری می توانند این اطمینان را داشته باشند که در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت و در نهایت به در یکی از مشاغل حرفه‌ای در کانادا مشغول به کار می‌شوند.

بزرگ‌ترین محدودیت اکسپرس انتری این است که به متقاضیان مهاجرت اطمینان نمی دهد که دعوت نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم دریافت خواهند کرد. طبق سیستم قبلی، انتظار می‌رفت که داوطلبان تا زمانی که تمام معیارهای واجد شرایط بودن و پذیرش را داشته باشند، ویزای اقامت دائم دریافت کنند. تحت اکسپرس انتری، تنها داوطلبانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، فرصت دریافت ویزای اقامت دائم را دارند.

اما نکته مثبت این است که، قرعه کشی های اکسپرس انتری معمولاً هر دو هفته یکبار انجام می‌شود که فرصت‌های زیادی برای دریافت دعوت نامه اقامت دائم به شما می دهد. همیشه می‌توانید از طریق راه‌هایی مانند دریافت پیشنهاد شغلی کانادایی، نامزدی استانی، تحصیل در کانادا، کسب تجربه کاری حرفه‌ای واجد شرایط بیشتر شوید و بهبود نمره آزمون زبان انگلیسی یا زبان فرانسه، به شما کمک می‌کند نمره CRS خود را افزایش دهید. علاوه بر اکسپرس انتری، کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرت نیروی کار ماهر مختلف را ارائه می دهد.

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

ارسال درخواست اکسپرس انتری به مجموعه دولتی رایگان است.با این حال، متقاضیان قبل از ارسال درخواست اکسپرس اینتری، هزینه هایی را متحمل می شوند. هزینه‌های قبل از ارسال نمایه اکسپرس انتری شامل موارد زیر است:

  • آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه درسازمان تست زبان که توسط دولت کانادا تایید شده است.
  • ارزیابی مدارک تحصیلی
  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مشورت با متخصص مهاجرت (به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی یا مشاور رسمی مهاجرت به کانادا)
  • هزینه های دولتی و سایر هزینه های پس از دریافت ITA شامل موارد زیر است:
  1. هزینه های دولت کانادا برای رسیدگی به درخواست های اقامت دائم
  2. معاینات پزشکی
  3. بررسی سوابق کیفری (سو پیشینه)
  4. هزینه‌های بیومتریک
  5. هزینه های اقامت دائم دولت کانادا برای اکسپرس انتری (اجرا از 30 آوریل 2022)
  6. هزینه پردازش (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)
  7. هزینه پردازش همسر یا شریک زندگی (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار) به همراه یکی فرزندان
بیشتر بخوانید
راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا در سال 2022

آیا برای اکسپرس انتری نیاز به کمک مشاور رسمی مهاجرت داریم؟

مشورت با مشاور رسمی مهاجرت برای اکسپرس انتری ضروری نیست اما می‌تواند در این مسیر کمک زیادی به شما بکند. مشاور با تجربه مهاجرت به کانادا، می تواند شانس موفقیت شما در اکسپرس انتری با هزینه قانونی و کم را به حداکثر برساند.

مشاورین مهاجرت موسسه رهیار راهنمایی‌هایی در مورد نحوه کسب حداکثر امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) ارائه می‌دهند و شما را در فرآیند اکسپرس انتری، از ارسال نمایه‌تان تا آماده‌سازی درخواست اقامت دائم، پس از دریافت دعوت‌نامه برای درخواست، راهنمایی می‌کنند.

شرکت خدمات مهاجرتی رهیار با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت به کانادا و چندین تجربه موفق در زمینه اکسپرس انتری، اماده همراهی شما در این مسیر است تا به درستی مسیر را طی کنید و در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

آیا به پیشنهاد شغلی کانادا برای پذیرش اکسپرس انتری نیاز دارم؟

برای موفقیت در اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. دریافت پیشنهاد شغلی تضمین کننده موفقیت شما نیست، اما به افزایش امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما کمک می کند. در صورت دریافت پیشنهاد کاری که واجد شرایط اکسپرس انتری است، می توانید 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی دریافت کنید.

آیا مهاجران اکسپرس اینتری شغل خوبی در کانادا پیدا می کنند؟

یک مطالعه در سال 2020 که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تکمیل شد، نشان می‌دهد که مهاجران اکسپرس انتری در بازار کار کانادا بسیار موفق هستند زیرا دارای ویژگی‌های سرمایه انسانی مورد نظر کارفرمایان کانادایی هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مهاجران اکسپرس اینتری نسبت به میانگین نیروی کار کانادایی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و نرخ اشتغال بالا و نرخ بیکاری پایینی دارند.  کانادا برای کاهش چالش‌های اقتصادی و مالی ناشی از پیری سریع جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد، به مهاجرت متکی است. به همین دلیل انتظار می‌رود مهاجران اکسپرس انتری در بازار کار کانادا عملکرد خوبی داشته باشند زیرا مهارت های آن‌ها همچنان مورد تقاضای کارفرمایان کانادایی خواهد بود چون نیروی کار بیشتری در دهه آینده بازنشسته می شوند.

مهاجران اکسپرس انتری بیشتر در کدام زمینه‌ها هستند؟

هر ساله، کانادا از طریق اکسپرس انتری از بیش از 100 کشور مختلف پذیرای مهاجران است. از آنجایی که کانادا به اولین کشور در جهان تبدیل شد که سیستم امتیازدهی را برای نیروی کار ماهر راه‌اندازی کرد، این کشور متقاضیان را بر اساس کشور مبدا بررسی نمی‌کند.

در عوض، کانادا داوطلبان را بر اساس توانایی آن‌ها برای فعالیت در بازار کار کانادا ارزیابی می کند. برای انجام این کار، سیستم جامع رتبه بندی (CRS) نیروی کار ماهر را بر اساس سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجربه کاری و سایر عوامل سرمایه انسانی ارزیابی می کند.

از آنجایی که افراد با استعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارد و کانادا دارای اقتصاد متنوعی است، کانادا هر ساله پذیرای افرادی از کشورهای مختلف، با مهارت‌ها و زمینه‌های شغلی مختلف است. IRCC گزارشی سالانه در مورد مهاجران اکسپرس انتری تهیه می کند که اطلاعات بیشتری در مورد سوابق افرادی موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شده‌اند ارائه می‌دهد.

اکسپرس انتری

آیا خانواده متقاضی می‌توانند تحت اکسپرس اینتری با او به کانادا مهاجرت کنند؟

تحت ویزای اکسپرس انتری، می‌توانید همسرتان را نیز با خود به کانادا بیاورید. علاوه بر این، می توانید فرزندان تحت تکفل خود، فرزندان تحت تکفل همسر را نیز همراه داشته باشید. اگر اکسپرس انتری شما موفق باشد، اعضای خانواده همراه شما نیز اقامت دائم دریافت خواهند کرد.

کودکان تحت تکفل به شرح زیر تعریف می شوند:

  • زیر 22 سال سن داشته باشد و دارای همسر یا شریک زندگی مشترک نباشد یا اینکه با داشتن 22 سال یا بیشتر، به حمایت مالی والدین متکی هستند و به دلیل شرایط جسمی یا روانی نمی توانند از نظر مالی خود را تامین کنند.

واجد شرایط بودن اکسپرس اینتری و امتیاز CRS چه شرایطی دارد؟

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری، نامزدها باید حداقل یکی از برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال را رعایت کنند:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال: FSWP مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است. حداقل الزامات شامل یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در شغلی با سطح مهارت 0، A یا B تحت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) است.
  • توانایی زبان در انگلیسی یا فرانسوی؛ برای داوطلبانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند، مدرک تحصیلی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) و گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA). علاوه بر رعایت حداقل شرایط کاری، توانایی زبان و تحصیلات FSWP، داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز را نیز در جدول امتیازات آن کسب کنند.
  • کلاس تجربه کار کانادا CEC: به دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی که تجربه کانادایی دارند، فرصت دریافت اقامت دائم را ارائه می دهد. داوطلبان باید حداقل یک سال تجربه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در کانادا را در مدت 3 سال از تاریخ اقامتشان کسب کرده باشند و همچنین معیارهای مهارت زبان را داشته باشند.
  • برنامه نیروی فنی ماهر فدرال FSTP: برای متقاضیانی که می خواهند بر اساس واجد شرایط بودن اکسپرس انتری، مقیم دائم شوند، در دسترس است. معیارهای واجد شرایط بودن شامل داشتن حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در یک حرفه ماهر در دوره 5 ساله ارسال درخواست است. داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت در کانادا برای مدت حداقل 1 سال یا داشتن گواهی صلاحیت در حرفه مهارتی که توسط مقام رسمی کانادا ارائه شده است و معیارهای مهارت زبان را رعایت کنند.

چگونه می توانم واجد شرایط اکسپرس اینتری شوم؟

اگر شما نیز خواستار مهاجرت به کانادا از این طزیق هستید، گزینه های مختلفی برای واجد شرایط شدن اکسپرس اینتری دارید.

  1. اولین کاری که باید انجام دهید این است تشخیص دهید چرا در حال حاضر واجد شرایط نیستید؟

برای مثال، شما ممکن است تحت برنامه فدرال نیروی کار ماهر (FSWP) واجد شرایط نباشید زیرا یک یا چند مورد از حداقل شرایط کاری، توانایی زبان یا تحصیلات FSWP را ندارید. دانستن به دلیل عدم واجد شرایط بودن شما اولین راهی است که می توانید پروفایل اکسپرس اینتری ارسال کنید.

  1. دومین قدم مهمی که می توانید بردارید این است که مسیر تحصیلی را برای اقامت دائم کانادا دنبال کنید. برای واجد شرایط بودن برای برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC) به حداقل یک سال تجربه کاری کانادایی واجد شرایط در 3 سال گذشته نیاز دارید و همچنین باید حداقل شرایط مهارت زبان را برآورده کنید.
بیشتر بخوانید
برنامه مهاجرت به کانادا از طریق فدرال اسکیل ترید (FSTP)

شما می توانید با تحصیل در کانادا واجد شرایط CEC و در نتیجه اکسپرس اینتری شوید و پس از اتمام تحصیلاتتان در کانادا کار کنید. مزیت این روش این است که به دلیل تحصیلات و تجربه کاری در کانادا، امتیاز بیشتری در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت خواهید کرد.

چه گزینه‌های دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

کانادا بیش از 100 روش مهاجرتی مختلف را برای نیروی کار ماهر که می خواهند ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، ارائه می دهد. می توانید یک یا چند مورد از این گزینه ها را همزمان دنبال کنید:

  • اکسپرس انتری: کانادا از اکثر مهاجران نیروی کار ماهر از طریق اکسپرس انتری استقبال می کند.
  • برنامه نامزد استانی (PNP): دومین راه اصلی است که کانادا از نیروی کار ماهر استقبال می کند.
  • کبک: استان کبک سیستم مهاجرتی خود را برای استخدام نیروهای ماهر اجرا می کند.
  • سایر برنامه های مهاجرت فدرال: علاوه بر برنامه های اکسپرس انتری، IRCC راه های مهاجرت نیروی کار ماهر دیگری نیز ارائه می دهد. گزینه‌ها عبارتند از نقل مکان به استان‌های آتلانتیک کانادا، جوامع روستایی و شمالی، کار به عنوان مراقب، کار در بخش کشاورزی، راه‌اندازی تجارت یا خوداشتغالی.
  • مسیر تحصیلی: تحصیل در کانادا یک پله مهم برای دریافت ویزای اقامت دائم از طریق گزینه های مهاجرتی فوق است.
  • کار در کانادا: اگر در حال حاضر یک پیشنهاد شغلی در کانادا دارید، می توانید سفر مهاجرت خود را با مهاجرت به کانادا با مجوز کار و سپس پیگیری گزینه های بالا برای انتقال به وضعیت مهاجرت آغاز کنید.

روش محاسبه امتیاز اکسپرس انتری CRS چگونه است؟

اداره مهاجرت کانادا ابزار رایگانی ارائه می دهد تا بتوانید امتیاز سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتریتان را محاسبه کنید.

چگونه بفهمیم امتیاز  CRS در اکسپرس اینتری کافی است؟

بررسی جدیدترین نتایج اکسپرس انتری بهترین راه برای دانستن اینکه چه امتیازات CRS برای کسانی که می‌خواهند دعوت نامه درخواست ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، لازم است.

اگر امتیاز CRS شما در حال حاضر کمتر از الزامات قطعنامه اخیر CRS باشد، نباید دلسرد شوید. الزامات امتیاز CRS در هر قرعه کشی اکسپرس انتری تغییر می کند.

اگر امتیاز CRS شما کمی کمتر از امتیاز قرعه های اخیر باشد، می‌توانید با صبر و حوصله منتظر بمانید به این امید که در نهایت امتیاز CRS شامل نامزدهای با امتیاز CRS شما نیز شود. همچنین می‌توانید به فکر راه‌هایی برای بهبود امتیاز CRS خود نیز باشید.

اگر امتیاز CRS شما به طور قابل توجهی کمتر از امتیازات قبول شده اخیر است، شما نیز نباید احساس شکست بکنید. حضور در استخر اکسپرس اینتری این فرصت را برایتان فراهم می کند تا نامزدی استانی دریافت کنید، که اساسا تضمین کننده موفقیت شما در اکسپرس انتری نیز خواهد بود. همچنین می‌توانید به دنبال دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا، بهبود نمره CRS، پیگیری سایر برنامه های مهاجرت به کانادا، یا دنبال کردن مسیر تحصیلی برای دریافت ویزای اقامت دائم باشید.

راه های بهبود امتیاز سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس اینتری عبارتند از:

  • تمام امتیازهای CRS را که واجد شرایط آن‌ها هستید، را درخواست کنید.
  • نمره آزمون زبانتان را بهبود بخشید.
  • از همسرتان به عنوان متقاضی اصلی استفاده کنید
  • مدرک تحصیلی بهتری ارائه دهید.
  • تجربه کاری بیشتری کسب کنید
  • تحصیل و کار در کانادا نیز یکی از گزینه‌ها است.

آیا امتیاز CRS اکسپرس انتری کاهش می یابد؟

هیچ کس، از جمله IRCC نمی تواند پیش بینی کند که آیا امتیازات CRS اکسپرس انتری افزایش یا کاهش می یابد زیرا این یک سیستم پویا است. هیچ کس نمی داند توزیع CRS نامزدهای Express Entry چگونه خواهد بود. وقتی تعداد زیادی کاندید اکسپرس انتری با نمرات CRS بالا وجود داشته باشد، میانگین CRS بیشتر می‌شود.

وقتی امتیاز نامزدها کمتر باشد، میانگین CRS کمتر می شود. امتیازات CRS می تواند در عرض چند هفته به طور قابل توجهی نوسان داشته باشد، از جمله کاهش یا افزایش تعداد زیادی امتیاز.

اگر واجد شرایط اکسپرس انتری هستید، معمولاً به نفع شماست که بدون در نظر گرفتن امتیاز CRS خود وارد این رقابت شوید، زیرا شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا برای شما فراهم می کند. به یاد داشته باشید که جدای از آزمون زبان و دریافت مدرک تحصیلی (ECA)، ورود به اکسپرس اینتری رایگان است. برای اکثر برنامه های مهاجرت نیروی کار ماهر باید آزمون زبان را تکمیل کنید و ECA دریافت کنید، بنابراین هزینه‌های شما در هر صورت یکسان خواهد بود.

اکسپرس اینتری

اگر CRS پایینی داشته باشم باید می‌توانم وارد رقابت اکسپرس انتری شوم؟

اگر واجد شرایط هستید، ورود به اکسپرس انتری برای شما مفید است زیرا شانس شما را برای مهاجرت موفقیت آمیز به کانادا افزایش می دهد:

  • شرکت در اکسپرس اینتری رایگان است. شما قبل از ورود شرکت برای آزمون زبان و ECA هزینه‌هایی را متحمل می‌شوید، اما این‌ها هزینه‌هایی هستند که باید برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی کانادا که می‌خواهید درخواست کنید، بپردازید.
  • امتیازات CRS اکسپرس انتری همیشه در نوسان است و پیش بینی آن غیرممکن است. چیزی که ممکن است به نظر امتیاز CRS پایینی به نظر برسد، می تواند در نهایت برای درخواست اقامت دائم کافی باشد.
  • زمانی که در اکسپرس انتری شرکت کردید، می‌توانید روی بهبود نمره CRS تان کار کنید، مانند شرکت در آزمون زبان، کسب تجربه کاری حرفه‌ای واجد شرایط یا تحصیل در کانادا.
  • هنگامی که متقاضی اکسپرس انتری هستید، ممکن است دعوتنامه‌ای برای درخواست نامزدی استانی دریافت کنید که تضمین می کند که دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) برای ویزای اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد.
  • همچنین ممکن است پیشنهاد شغلی در کانادا دریافت کنید که ممکن است امتیاز CRS کافی برای دریافت ITA برای اقامت دائم به شما بدهد.
  • زمانی که متقاضی این روش هستید، می توانید مستقیماً برای سایر برنامه های مهاجرتی کانادا درخواست دهید.

کسب چه سطحی نمره آزمون زبان برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری لازم است؟

برای پاسخ به این سوال دو مولفه وجود دارد. اولین مؤلفه شناسایی این است که آیا سطح CLB شما برای واجد شرایط بودن برای برنامه اکسپرس اینتری کافی است یا خیر. مؤلفه دوم، تشخیص اینکه آیا سطح CLB شما برای رقابتی کردن امتیاز CRS تان کافی است یا خیر. ابتدا مطمئن شوید که سطح CLB شما الزامات یکی از سه برنامه اکسپرس اینتری را برآورده می کند:

  • برنامه فدرال اسکیل ورکر: برای واجد شرایط فدرال اسکیل ورکر شوید، حداقل به CLB 7 برای خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به یکی از زبان‌های رسمی کانادا نیاز دارید.
  • تجربه کار کانادایی یا Canadian Experience Class (CEC): اگر دارای مهارت NOC 0 یا A هستید، حداقل به CLB 7 در هر چهار توانایی زبان تحت (CEC) نیاز دارید. همچنین اگر دارای مهارت NOC B هستید.حداقل به CLB 5 در هر چهار توانایی زبان تحت CEC نیاز دارید.
  • برنامه فدرال اسکیل ترید: به حداقل CLB 5 برای صحبت کردن و گوش دادن و حداقل CLB 4 برای خواندن و نوشتن نیاز دارید.
بیشتر بخوانید
راهنمای کامل مهاجرت پزشکان به کانادا در سال 2022

مطمئن شوید که بالاترین سطح ممکن CLB را در آزمون زبان دریافت می کنید. برای مثال، اگر شما کاندید اکسپرس اینتری هستید، اگر در آزمون‌های زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی شرکت کنید، در مجموع 310 امتیاز CRS در دسترس شما خواهد بود. حتی اگر فقط به یک زبان (مثلاً انگلیسی) در آزمون شرکت می‌کنید، باید در نظر بگیرید که IRCC چه وزنی بر نمره آزمون زبان شما در سیستم رتبه‌بندی جامع دارد.

قبل از شرکت در آزمون زبان، خوب مطالعه کنید. حتی اگر به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط هستید، باید برای این آزمون مطالعه کنید تا مطمئن شوید که بالاترین سطح CLB را  دریافت می‌کنید. اگر فکر می‌کنید می‌توانید سطح CLB بالاتری کسب کنید، می‌توانید هر چند بار که مایلید در آزمون زبان شرکت کنید تا زمانی که نمره آزمون زبانی را که می‌خواهید به دست آورید.

تفاوت بین Express Entry و PNP چیست؟

در کانادا، دولت فدرال و استان‌ها و مناطق می توانند برنامه های مهاجرتی خود را اجرا کنند. با این حال، دولت فدرال تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا متقاضی می تواند اقامت دائم دریافت کند یا خیر، می گیرد.

اکسپرس انتری سه مورد از برنامه های متعدد مهاجرت اقتصادی را که توسط دولت فدرال اداره می شود، مدیریت می کند.

  1. برنامه نامزدهای استانی (PNP) به استان ها و مناطق اجازه می دهد تا به دولت فدرال پیام دهند که متقاضی مهاجرتی نیازهای اقتصادی منطقه را برآورده می کند. این متقاضیان، نامزدی استانی دریافت می کنند که می‌توانند از آن برای حمایت از درخواست اقامت دائم خود که به دولت فدرال ارسال شده است استفاده کنند.
  2. نامزدی استانی باارزش‌ترین فاکتور تحت CRS اکسپرس اینتری است و منجر به دریافت ۶۰۰ امتیاز اضافی برای متقاضی اکسپرس انتری می‌شود که تضمین می‌کند که ITA دریافت می‌کنید.
  3. حتی اگر متقاضی اکسپرس انتری در ابتدا نمرات بالایی برای دریافت ITA از دولت فدرال نداشته باشد، ممکن است از طریق اکسپرس انتری نامزدی از یک استان یا منطقه دریافت کند، امتیاز CRS خود را 600 امتیاز افزایش دهد و سپس برای قرعه کشی بعدی امتیاز بهتری کسب کند.

چه چیزی پیشنهاد شغلی را تحت اکسپرس اینتری معتبر می کند؟

IRCC بیان می کند که پیشنهاد شغلی معتبر تحت اکسپرس اینتری معمولاً دارای معیارهای زیر است:

  • کار تمام وقت است و فصلی نیست
  • حداقل یک سال است
  • شغل نیازمند مهارت است که در طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) تحت نوع مهارت 0، A یا B قرار می گیرد.
  • از سفارت، کنسولگری یا کمیسیون عالی نباشد
  • پیشنهادهای شغلی باید نوشته شود و مواردی مانند وظایف، دستمزد و شرایط شغلی شما را مشخص کند مثلاً ساعات کاری شما.
  • پیشنهادات شغلی باید توسط ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) پشتیبانی شود، اما مشاغلی هستند که از الزامات LMIA معاف هستند. اگر LMIA مورد نیاز است، کارفرمای شما باید با ارسال درخواست به Employment and Social Development Canada/Service Canada برای آن درخواست دهد.

پیشنهادهای شغلی معتبر تحت اکسپرس اینتری 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی دارند. به پیشنهادهای شغلی معتبر تحت نوع مهارت NOC 0، A، B 50 امتیاز CRS اضافی تعلق می گیرد. پیشنهادهای شغلی تحت نوع مهارت NOC 00 واجد شرایط دریافت 200 امتیاز CRS اضافی هستند.

کدام پیشنهادهای شغلی اکسپرس اینتری  نیاز به LMIA ندارند؟

برای معتبر بودن پیشنهاد شغلی اکسپرس انتری در صورتی که هر سه شرط زیر برآورده شوند، LMIA لازم نیست:

  • حداقل 1 سال کار تمام وقت برای کارفرما با مجوز کار انجام داده‌اید (یا برای مدت زمانی معادل 1 سال برای کارفرما پاره وقت کار کرده‌اید)
  • پیشنهاد شغلی سایر شرایط لازم برای معتبر بودن آن را برآورده می‌کند، مانند داشتن مهارت NOC 0، A، یا B، جدید بودن (مثلاً در 1 سال گذشته) و عدم حضور در مأموریت دیپلماتیک در کانادا.
  • دارای مجوز کار باشید که طبق توافقنامه بین المللی مانند CUSMA (که قبلاً به عنوان NAFTA شناخته می شد)، توافق نامه فدرال-استانی یا طبقه بندی “منافع کانادا” از LMIA معاف است.

اگر در مشاغل ماهر کار می کنید، می توانید از حداکثر 2 کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید و باید برای هر دوی آن‌ها کار کنید.

بهترین راه برای افزایش امتیاز اکسپرس اینتری چیست؟

بهترین راه برای افزایش امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) کسب نامزدی استانی است. برای انجام این کار، می توانید مستقیماً به جریان PNP که با Express Entry تراز شده است، وصل شوید. همچنین می توانید وارد استخر اکسپرس انتری شوید تا یک استان به طور بالقوه از شما دعوت کند از طریق PNP درخواست دهید. دریافت نامزدی استانی 600 امتیاز CRS اضافی را برای شما فراهم می کند که تضمین می کند دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم از IRCC دریافت خواهید کرد.

در صورت دریافت پیشنهاد کاری که تحت اکسپرس اینتری معتبر است، می توانید 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی دریافت کنید. یکی دیگر از راه‌های اصلی برای بهبود امتیاز اکسپرس اینتری CRS، کسب بالاترین امتیاز ممکن در آزمون انگلیسی یا فرانسه است. زبان جزء اصلی CRS است.

مهاجرت از طریق تجربه کانادایی

آیا باید مدرک تمکن مالی را در پروفایل اکسپرس انتری وارد کرد؟

بله. شما باید در پروفایل اکسپرس انتری خود مقدار پولی را که برای کمک به اقامت شما در کانادا در دسترس خواهید داشت بنویسید تا نشان دهید که می توانید از نظر مالی از خود و اعضای خانواده‌ای که با شما مهاجرت می کنند حمایت کنید.

تنها در صورت دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم تحت برنامه فدرال اسکیل ورکر یا برنامه ترید اسکیل ورکر، از شما خواسته می‌شود تا معیارهای اثبات اعتبارات تمکن مالی را رعایت کنید، مگر اینکه از نظر قانونی مجوز کار در کانادا را داشته باشید و یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف کانادا داشته باشید. کسانی که تحت تجربه کانادایی دعوتنامه اقامت دائم دریافت می کنند، نیازی به داشتن مدرکی مبنی بر معیارهای وجوه تسویه حساب ندارند.

<p